Wednesday, December 13, 2006

Αφήγημα

Η Καλογηρική Γλώσσα
(Μικρά γλωσσική μελέτη)

Ότε εγένετο νύξ, οι τρείς πτωχοί στρατιώται, ο Βασιλάκης, ο Κυριάκος και ο Περικλής, ομού μετά του καλογήρου, εκάθησαν περί την τράπεζαν δια να φάγωσιν το πενιχρόν δείπνον των, αποτελούμενον εκ πινακίου φακής, τεμαχίου άρτου και ποτηρίου ερυθρού οίνου. Η παρουσία του καλογήρου, όνπερ οι δύο εξ αυτών δυσφορούντες είχον δεχθεί εν τη παλαιά οικία προ τινών ωρών, εθέρμαινε τώρα την καρδίαν των. Οι λήροι του αγίου πατρός και ο γενναίος οίνος έθαλπον την ψυχήν των και υπεδαύλιζον το εν ληθάργω άσβεστον πυρ της πίστεως.
Ήτο μικρόν και αμύστακον παιδίον ο Βασιλάκης, παιδιόθεν αγαπητός και επιστήθιος φίλος μου, ότε εκλήθη να υπηρετήση την πατρίδαν. Ο Βασιλάκης, όνπερ αγαπώ και τιμώ ως ομοθαλήν και ομογάλακτον αδελφόν -εξ ετέρου πατρός και εταίρας μητρός-, διάγων νυν εν εσπερία και διαπρέπων εις το στάδιον της μεγίστης των τεχνών, ανήκει εις την σπανίαν κατηγορίαν των ανθρώπων εχόντων εξόχως καλήν καρδίαν ομού μετά ιδιαζούσης οξυνοίας, συνδυάζων την αρετήν μετά της ευφυίας. Το μέγιστον δε προτέρημα πλην σημαντικότατον ελάττωμα του φίλου μου, υπήρξεν ανέκαθεν η αδυναμία του –η ανικανότης θα παρετήρει τις– να μνησικακήση. Εξ’ου και η τάσις να γίνηται στόχος παντός σκώμματος και αστεϊσμού, πρωτοστατούντος κυρίως του αδελφού μου και εμού, συμμετέχοντος δε ολοκλήρου του ομίλου των παλαιοφίλων. Τα δε σκώμματα εκυμαίνοντο από απλών πειραγμάτων –το υποκοριστικόν ‘Βασιλάκης’ απετέλει έν εκ των συνήθων σκωμμάτων, ο δε βραχύσωμος φίλος μου το εθεώρει ως ‘λεκτικόν ευνουχισμόν’, ιδίως όταν απεκαλείτο ούτως ενώπιον ευμόρφων γυναικών, υπενθυμίζων δε πάντοτε δια κινήματος της χειρός τη δοξασίαν ότι το ύψος του σώματος είνε αντιστρόφως ανάλογον του γεννητικού στρουθίου–, έως χονδροειδεστάτων φαρσών, δι’ ων πολλάκις ολίγον έλειψε να απολέση πάσαν ελπίδαν πατρότητος. Ο Βασίλης εθύμωνε, πλην ο θυμός του διήρκει μόνον δευτερόλεπτα τινά, είτα εξεκαρδίζετο εις χείμαρρον γελώτων.
Ο Βασίλης ήτο ο πρώτος εξ ημών όστις εκλήθη να εκτελέση τας στρατιωτικάς του υποχρεώσεις. Παρελθούσης δε της βασικής εκπαιδεύσεως, μετετέθη εις προκεχωρημένον φυλάκιον της Θράκης, ίνα ολοκληρώση την κολοβόν ολιγόμηνον θητείαν του, γόνος ών πολυτέκνου οικογενείας. Προϊόντος του χρόνου και αυξούσης της παλαιότητος και κνήσεως των όρχεων, απεφασίσθη ομού μετά δύο συστρατιωτών του να ενοικιάσωσι μικράν πενιχράν οικίαν, εις την πολίχνην ου μακράν του φυλακίου, δια να δύνανται να απολαμβάνωσι κατά τας εξόδους των ολίγας ώρας ανεμέλου ύπνου ή δια να ροφώσι τζούρας τινάς καπνού εκ των μελαγχρόων δασυφύλλων φυτών άτινα κρυφίως φύονται επί των γονίμων εκείνων γαιών.
Ο είς εκ των φίλων, ο Κυριάκος, νεανίας άκακος και θεοσεβούμενος, πλην δύστροπος και δεισιδαίμων, μεγαλωθείς μετά των απολιθωμένων επιταγών του γράμματος των Γραφών, κρατών πάντοτε κομβοσχοίνιον και υποψάλλων τροπάρια και προσευχάς, ομίλει πλειστάκις περί του πνευματικού της οικογενείας του, σοφού κι αγίου καλογήρου, μονάζοντος εν Αγίω Όρει, όστις πολλάκις τον είχε σώσει εκ των ονύχων του Σατάν και τας αρπάγας παντός δαίμονος και τελωνίου. Πολλάκις δε διηγείτο την αλγεινήν δοκιμασίαν του, εξ’ ής τη βοηθεία του Αγίου Πνεύματος και του πανσέπτου πατρός εξήλθεν αλώβητος. Προ τινών ετών, ο Δαίμων, είχε πειραθεί να τον σύρη πέραν των πυλών της κολάσεως, εμφανισθείς εν ονείρω νύκτα τινά και λαμβάνων εναλλάξ τας μορφάς της Παμέλης Ανδέρσωνος και της Δόλης Βάρτονος. Ο πτωχός νέος, γνωρίζων τα μηχανευομένα υπό του Διαβόλου τεχνάσματα, ουδόλως επλανήθη από τας απατηλάς πληθωρικάς οπτασίας, εποίησεν δε νοερώς το σημείον του σταυρού και υπετονθόρυσεν τα Πατερημά του. Παρά τας εν υπνώσει προσευχάς και παρακλήσεις, ο Δαίμων ανθίστατο σθεναρώς, λαμβάνων δε τας μορφάς της Μόνικας Βελούση και της Βάνας Βάρβα και αποκάμνωντος του νεανίου, τω ώρμησεν μετά θωπειών και ασελγών λειχιών εις αποκρύφους περιοχάς, πολλάκις δε επειράθη να του συνθλίψη την κεφαλήν δια σφοδρών κτυπημάτων εκ των κολοσιαίων μαστών και να τον τυφλώση δια των θηριωδών θηλών. Ο Κυριάκος ετινάχθη κάθιδρως, φέρων τα σημεία της υπερφυούς δαιμονικής επιθέσεως επί του ως αντίσκηνον τανυθέντος εσωβράκου του, εσταυροκοπήθη έντρομος αυτοστιγμεί και εράντισεν τας ήδη υγράς περισκελίδας του με αγίασμα. Ύστερον προσεπάθησε μετρών προβατάκια να αποκοιμηθή. Ο Δαίμων όμως δεν ησύχασε. Τον κατεδίωξε μέχρι πρωίας λαμβάνων την μορφήν του Μύκητος Θεοδωράκη, γυμνού, άδοντος και διευθύνοντος την Κρατικήν. Παραληρών και πυρέσσων, με πελιδνήν την όψιν και σβεσμένους τους οφθαλμούς, ο δύστηνος νέος κατέφυγεν εις την βοήθειαν του πατρός Παλλαδίου. Όθεν, κατά τα φαινόμενα, εσώθη.
Ημέραν τινάν, ο Κυριάκος, περιχαρής, ένδακρυς και τρέμων εκ συγκινήσεως, επληροφόρησεν τους συνοίκους του περί της προσεχούς ελεύσεως του αγίου πατρός εν τη πολίχνη. Ο δύστηνος νέος εφρόνει ως απαράβατον υποχρέωσιν του να φιλοξενήση τον μυθικόν καλόγηρον εν τη πτωχική των οικία, πλην ο Βασιλάκης και ο Περικλής, οίτινες επεθύμουν την ησυχίαν των, ουδέν ήθελον ακούσει περί καλογήρων, αποφοράς σκορόδων και ρινοφωνιών. Ο Κυριάκος, εφαρμόσας άπασας τας ενδεδειγμένας μεθόδους εξοίδησης των όρχεων των φίλων του, άλλοτε με το καλόν και άλλοτε με το κακόν, πότε δια της πειθούς και κάποτε δια κλαυθμυρισμών ή και απειλών, επί τέλους υποσχεθείς να βαρέση άπαντα τα γερμανικά νούμερα και τας καθαριότητας της καλλιόπης, να τους υπηρετή δε ως πρόθυμος και ευπειθής καμαριέρα, έπεισε τελικώς τους συστρατιώτας του. Άλλως τε η αβαρία δε θα ήτο δυσβάστακτος: ο μοναχός θα εφιλοξενείτο δια μίαν μόνον νύκταν, την δε επιούσαν θα ανεχώρει.
Μεγάλην και αλλόκοτον εντύπωσιν ενεποίησεν τω Βασίλη η μορφή του άρτι αφιχθέντος καλογήρου. Αντί κυφού, νωδού, ρυπαρού, αυστηρού και στομφώδους κρονολήρου γέροντος, ηύρεν άνδρα τεσσαρακοντούτην, νευρώδην και κινητικόν, με αδρούς χαρακτήρας και αλλόκοτον υγρόν, έντονον και σπηνθηροβόλον βλέμμα, ευπροσήγορον, διαχυτικόν και μετά επιτηδεύσεως ευγενικόν, αποπνέοντα αίσθησιν ανθρώπου πολυμαθούς, ουχί μόνον δια της μελέτης των γραφών ειμή δια των βιωμάτων του αληθούς βίου. Ομίλει ηρέμως και μετά βεβαιότητος, οι δε υγροί και αεικίνητοι διεισδυτικοί οφθαλμοί του εμαρτύρουν ότι άσβεστος φλόξ υπέκαιεν εν τω πνεύματί του. Η απλότης και η αμεσότης του ήθους του υπεσκέλισεν πάσαν προκατάληψιν και σκιάν. Άλλως τε, ο καλόγηρος εφάνη ότι τους κατασυνεπάθησεν, ήξευρε δε και πολλά ανέκδοτα, καίτοι ενίοτε κακόγλωσσα, εξερχόμενα του αγίου στόματος ομοίαζον ως εδάφια της Παλαιάς Διαθήκης. Ότε αργότερον, εις προκεχωρημένην ώραν και κενοθείσης ολοκλήρου της δαμινζάνας, η συζήτησις εστράφη εις θέματα της πίστεως, ο ιερομόναχος εφάνη ευρύνους και πρόθυμος να ομιλήση ακόμη και με τον αιρετικόν αθυρόστομον Περικλήν, έχοντα πάντοτε πρόχειρον την χριστοπαναγίαν και το γαμοσταυρίδιον εις άκρον χειλέων.
Την επιούσαν, σηκωθείς εκ της στρωμνής ο Βασιλάκης, έτι ρεγχόντων των φίλων του, ηύρε τον καλόγηρον ευδιάθετον, ροφώντα τον καφέν του και δάκνοντα θηριώδες παξειμάδιον. Ο καλόγηρος τω προσέφερεν καφέν και κουβένταν. Εις πάσας τα περιπτώσεις εν αίς συνεφώνει μετά του φίλου μου, ορθώνετο μετά προδήλου συγκινήσεως και κύπτων τον ησπάζετο σταυροειδώς επί του προσώπου-ως πολλάκις έπραξε την προτεραίαν-, κατά τας καλογηρικάς συνηθείας. Διότι ως τοιούτας εξέλαβε τα διαχύσεις ταύτας ο Βασιλάκης, κυρίως εκ του σχήματος της ακολουθίας των ασπασμών (αρχικώς επί του μετώπου, είτα εις τον πώγωνα και τέλος επί των παρειών), παραπέμποντος είς το επάρατον όργανον των Παθών του Κυρίου ημών, υπερλάμπρου αστέρος Ιησού Χριστού.
Προ δε εκάστης τετράδος ασπασμών ανεφώνει:

-Βρε, τι καλά παιδιά που είσαστε σεις!

Αργότερον, ο πατήρ Παλλάδιος προθυμοποιηθείς να συνδράμη ταις οικιακαίς εργασίαις, συνώδευσεν τον Βασιλάκην εις την αγοράν, εις άπαντα δε τα οψώνια και ενώπιον του ταμίου, ο μοναχός έσυρε εκ του θυλακίου παχυλοτάτην δεσμίδαν χαρτονομισμάτων, εξ’ ών, παρά τας διαμαρτυρήσεις του σεμνοτάτου φίλου μου, εξώφλει τους λογαριασμούς, λέγων:

-Εγώ δεν έχω ανάγκη! Εμένα μου τα δίνει ο Θεός!

Η γενναιοδωρία του καλογήρου εκορυφώθη, ότε ο φίλος μου εστάθη έμπροσθεν προθήκης βιβλιοπωλείου, -ως άνιπτον ορφανόν παιδίον εν μυθιστορήματι του Καρόλου Δίκενς, ιστάμενο και σιελοροούν ενώπιον προθήκης αρτοποιείου-, καταβροχθίζων δια των οφθαλμών μέγα συλλεκτικόν πανάκριβον λεύκωμα, όπερ παραχρήμα ο καλόγηρος τω ηγόρασεν. Ο Βασιλάκης ησθάνθη μεγίστην εντροπήν, και εμέμφθη εαυτόν δια το αχόρταγον βλέμμα όπερ έρριψε προ ολίγου επί του ευμεγέθους θελτικοτάτου βιβλίου, πλην ο άγιος άνθρωπος –εξ αληθούς ταπεινοφροσύνης και δια να καθυσηχάση τον αιδήμονα φίλο μου– τον ησπάσθη σταυροειδώς, νεύων άνωθι και λέγων:

-Εμένα μου τα δίνει ο Μεγαλοδύναμος!

Ο δε απιστότερος του Θωμά, Περικλής, ιδών το κενότερον παγκαρίου εκκλησίας ψυγείον των, ως εκ θαύματος πληρωθέν δια της Θείας Χάριτος μεταμορφωθείσης, ουχί εις πάλλευκον περιστεράν, ουδέ εις δέσμην αγλαούς φωτός, ειμή εις δεσμίδαν πεντοχιλιαρίκων εμφωλεύουσαν τω θυλακίω του θεοστάλτου καλογήρου, επίστευσεν. Δάκνων δε μέγα εκ Λευκανίας αλλάντα και ασπαζόμενος ευσεβώς την χείραν της αγιότητός του, τον ηυχαρίστει δια θερμών λόγων.
Ο σεπτός καλόγηρος τοις απήντησεν ότι δεν ήτο ανάγκη να ευχαριστώσιν αυτόν, ειμή τον Παντοδύναμον, εξ’ ου προέρχονται άπαντα τα αγαθά του ματαίου τούτου κόσμου. Εαν ήθελον να τον ευχαριστήσωσιν, όφειλον να ενταχθώσι τω ποιμνίω Αυτού, αρχής γενομένης αυτοστιγμεί δια αληθούς εξομολογήσεως.
Οι τρείς φίλοι ωχρίασαν ως ερυθρίνιον, είτα ερυθρίασαν ως λεμόνιον. Άπαντες ενετρέποντο να εκτεθώσιν ενώπιον του αμώμου, αγίου τούτου πατρός, όστις, αγνοών τας βαρυτάτας αμαρτίας των, τους συνεπάθη φανερώς. Τινί τρόπω άρα γε θα ηδύναντο ο Βασίλης και ο Περικλής, να παραδεχθώσι ότι, κατά τας στρατιωτικάς έξεις, είχον κάμει το στρουθίον τους σφενδόνη; Τινί τρόπω θα ημπόρει ο Κυριάκος να εξομολογηθή ότι, παρασυρθείς εκ του Πονηρού, είχε καταβροχθίσει σοκολατάκιον άρτιον –πλήρες, φευ, ηδυπότου– κατά την παρελθούσαν τεσσαρακοστήν; Όμως, εν ακαρεί, δια του ασβέστου πυρός εν τοις υγροίς όμμασιν και της επιμονής του πατρός, πας δισταγμός απεδιώχθη. Έκαστος των αμαρτησάντων εκείνων νέων, εισήρχετο εντός του χρησιμεύοντος ως υπνωτήριον πενιχρού θαλάμου, και εξήρχετο κύπτων την κεφαλήν και νεύων τους οφθαλμούς χαμαί.
Τελευταίος εισήλθεν ο Βασιλάκης. Εξομολογούμενος τας ανομίας του –εξ αιδημοσύνης προσεπάθησε να τας αμβλύνει–, ο πάνσεπτος μοναχός, κρατών την δεξιάν του χείραν, τον ενεψύχου. Περατωθέντος του μυστηρίου, και υπολογισθέντων των επισυρομένων εκ τοιούτων αμαρτιών επιτιμίων –ήγουν γονυκλισιών, προσευχών και νηστειών–, ο εξομολογήσας εποίησεν το σημείον του σταυρού, είτα κύπτων τον ησπάσθη τω προσώπω, σταυροειδώς, κατά τας καλογηρικάς συνηθείας. Κατά δε τον δεύτερον ασπασμόν, ο Βασίλης ησθάνθη, ως εκ θαύματος, γλίσχρον, θερμόν και μυώδες αντικείμενον εισελθέν τω στόματί του, ελισσόμενον από κυνοδόντων προς σταφυλήν και από γλώσσης ως ουρανίσκου, σταυροειδώς. Το γλίσχρον αντικείμενον ήτο η Θεία Χάρις, λαμβάνουσα τη μορφήν της γλώσσης του αγίου πατρός, ήτις εξηκοντίσθη εν ακαρεί ως γλώσσα βατράχου θηρεύοντος αυγουστιάτικας μυίας. Ο φίλος μου απελιθώθη εκ της αναπαντέχου σιελώδους θείας εισβολής, μετά δε την παράλευσιν στιγμών τινών και παραμενούσης της ιεράς γλώσσης τω στόματί του, ο Διάβολος τω υπέβαλλεν αισχράς και ανυποστάτους υποψίας. Εξελθών του θαλάμου, αλλόφρων και πνευστιών, είπεν χαμηλή τη φωνή:

-Μη με αφήσετε μαζί του ούτε στιγμή! Ούτε στιγμή!

Ήτο ήδη η ώρα της αναχωρήσεως του μοναχού. Αναμένοντες τον ανελκυστήραν, ωσεί να ήτο συνεννοημένοι και λησμονούντες την σπαραξικάρδιον παράκλησιν του, ο Κυριάκος και ο Περικλής απεφάσισαν να κατέλθωσιν δια της κλίμακος, απομένοντος του Βασίλη ομού μετά του ρασοφόρου. Καταληφθέντος δε υπό του ακαθάρτου Δαίμονος, η κάθοδος τω εφάνη ως να διήρκησε αιώνας, θα τω ήτο δε μακράν προτιμώτερον να ευρίσκετο εις τας Κολάσεις των πινάκων του Ιερωνύμου Βός –βράζων εντός θηριώδους χύτρας ομού μετά του αρχιεπισκόπου και ετέρων περιττωμάτων ή παίζων μέγα σουραύλιον πυγηδόν–, ειμή να ευρίσκηται εις απόστασιν αναπνοής από τον καλόγηρον. Η Θεία Χάρις, αφήσασα τον νέον δοκιμαζόμενον υπό του δεινού Δαίμονος, δεν εξήλθεν πλέον εκ του στόματος του αγίου πατρός.
Aποχαιρετήσαντος εν σταθμώ και απομακρυθέντος του καλογήρου, ο Βασίλης ομού μετά του Περικλέους ανέκραξον εν χορώ:

-Είναι πουστάρα! Είναι πουστάρα!

Και ο Κυριάκος, εν εξάλλω καταστάσει και σχίζων τας παρειάς:

-Όχι! Όχι! Ο σατανάς σας έβαλε! Ο σατανάς!

***

Μετά από πολλά έτη, λησμονών ως φαίνεται την προτέραν εμπειρίαν του, ο φίλος μου επεσκέφθη την Αθωνικήν Πολιτείαν. Ένθα συνήντησε πληθύν καλογήρων με αλλοκότους, υγρούς οφθαλμούς. Σχετικώς με τας γλώσσας των ουδέν μοι ανεφέρθη.



Η παραπάνω ιστορία -εξαιρουμένων των αρτυμάτων- είναι πέρα για πέρα αληθινή...

Labels:

24 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Φίλτατέ μοι Σελασφόρε,
προσφάτως επληροφορήθην την αναπάντεχον δημοσίευσιν της παρούσης διηγήσεως. Ανοίξας τον υπολογιστήν ευθύς μετά την οίκαδε άφιξίν μου, διεπίστωσα μετά μεγάλου αποτροπιασμού και βδελυγμίας τον βάρβαρον εξευτελισμόν της ημετέρας αξιοπρεπείας και του σεβαστού ονόματός μου. Αποσπάσας τας τρίχας της εμού κεφαλής εξ’ απελπισίας, έκρυψον το πρόσωπον μεταξύ των χειρών και ήρξον πάραυτα θρηνόν επί τη απωλεία του σημαντκοτέρου επί την γην αγαθού. Ασφαλώς ουδείς εβρέθη πλησίον εμού εις τούτας τας οδυνηράς στιγμάς, ούτε χείρ ευρέθη εγγύς να σφογγίση τα εμά δάκρυα, ούτε χείλια πρόθυμα να ροφήσωσι την βροχήν ταύτην της πονεμένης καρδίας μου.
Ούκ εδυνάμην πιστεύσει ότι ο καλός και καλιεργημένος φίλος μου, καλλιτέχνης ων, εξασκών τη μεγίστην των τεχνών, επετέθη άνευ αφορμής και λασπολογών και ασφαλώς χειριζόμενος πλήθος ψευδών μαρτυριών, ρητορικών τεχνασμάτων, σοφιστιών κτλ, επεβουλεύθη ό,τι πολυτιμώτερον έχει ανήρ τις, ήγουν την αξιοπρέπειαν, το σεπτόν όνομα εις την κοινωνίαν και την τιμήν! Και δικαίως έρχεται τοιούτας τας δύσκολας στιγμάς εις την μνήμην μου στίχος εκ του "Άσματος ασμάτων" του σοφού Σολομώντος: "Ό ουρανίσκος αυτού είναι γλυκασμοί· και αυτός όλος επιθυμητός. Ούτος είναι ο αγαπητός μου, και ούτος ο φίλος μου, θυγατέρες Ιερουσαλήμ".
Ενθυμούμαι δε, και εκ των υστέρων αξιολογώ την αυτού συμπεριφορά προς εμέ η οποία κατά την τελευταία υμών έντευξιν εις πόλιν τινά της Ιταλίας ήτο ιδιαιτέρως διαχυτική -με ίχνη θηλυπρεπείας- προς εμέ, δώσασα αφορμήν παρεξηγήσεων και ρυπαρών λογοπαίγνιων τοις Ιταλοίς. Ενθυμούμαι πως εκείνην την προκεχωρημένην βραδυνήν του Ιουλίου, ο φίλτατος Σελασφόρος εγεύθη πολλάκις τον γλυκόν εκείνον καρπόν, τέκνον του Αυγούστου μηνός, εις μορφήν παγωτού. Τα "σύκα", περί ων πολλάκις οι διαβάται ιστάμενοι και κινούντες περίλυποι τήν κεφαλήν διά τόν ξεπεσμόν του ανθρώπου περί ού ο λόγος, μεγαλοφώνως έκρωζον. Μεταξύ βεβαίως τών κρωγμών ήκουσα και τινάς ανδροκαπήλους προτάσεις τας οποίας δέν γνωρίζω ασφαλώς άν τας εγεύθη, διότι εκείνην την αποτρόπαιον στιγμήν ησθάνθην τας τρίχας μου ορθουμένας υπό φρίκης και άλλον δέν είχα κατά νούν από τό νά αφήσω θορυβηθείς τόν τόπον. Ενθυμούμαι πώς τελευταίως άφηκα τον Σελασφόρον έν ύποπτω πλατεία παρά τώ μυώδει Μαύρω, όν τελευταίως είχαμε απαντήσει. Περαιτέρω δέν γνωρίζω...
Τάς πρώτας πρωινάς τόν ηύρα κλινήρην και αναπαυόμενον εις τας αγκάλας του Μορφέως. Ο Σελασφόρος βεβαιοί ότι δέν ονομάζετο Μορφεύς αλλά Βενέδικτος και Ρογήρος και ότι δέν νομίζει ότι ήτο Θεός τού ύπνου κατά τας δοξασίας τών σεβαστών ημών προγόνων, αλλά ναύται οί οποίοι ετύγχανον είς τήν πόλιν. Ό εις εξ αυτών, ο Ρογήρος, ήτο το πάλαι οργανίστας είς εν Ελλάδι φημισμένην καθολικήν εκκλησίαν, παρά τη δεξιά του μάλιστα είχε μαθητεύσει ο δυστυχής αδελφός τού φίλου μου Σελασφόρου. Δυστυχώς η σχέσις τού νεανίου καί του δασκάλου του διεκόπη αίφνης, καθώς ώς ελέχθη, ημέραν τινά, ότε έν έκ τών ρεγίστρων τού οργάνου ευρέθη χαλασμένον, ό δε Ρογήρος, ώσεί αρχαίος Έλλην παιδαγωγός τω προύτεινε νά έλξει εφεδρικόν βαρύαυλον –κατά τινάς βαρύκαυλον- “ρεγίστρον”, όν, ώ τού θαύματος, ήτο ήδη έτοιμον καί εν λειτουργία! Δέν θά αναφερθώ εκτενέστερον είς τόν δύστηνον νεανίαν, αδελφόν του Σελασφόρου, όστις τελευταίως διαπρέπει εις την μεγίστην τών τεχνών, τών χειρονακτικών εννοώ. Τυγχάνει τω όντι, ουχί μόνον αδελφός του τοσούτω συμπαθούς τώ ναυτικώ σώματι ανδρός, αλλά και ένδοξος και περίλαμπρος βάκουρας ή μπακούριον κατά την καθομιλουμένην.
Μετά τιμής,
Βασιλάκης

9:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Πάντως πέρα των αστεϊσμών και των πειραγμάτων, και επειδή παρατηρώ μια κριτική προς την εκκλησία θα ήθελα ως αληθώς παθών αλλά και μαθών, αρχικά να επιβεβαιώσω το ότι πέρα από τον σκοπτικό μανδύα του διηγήματος αναφέρεται σε πραγματικό συμβάν και επίσης θα ήθελα να προσθέσω ότι τέτοια συμβάντα σαφώς υπάρχουν στον εκκλησιαστικό χώρο όπως και σε κάθε λοιπή κοινωνία αλλά δεν δύνανται να χαρακτηρίσουν το ίδιο το δόγμα. Στους κόπους της εκκλησίας υπάρχουν όλων των ειδών τα στοιχεία. Αυτά όλα είναι ανθρώπινα. Ούτε καν η ομοφυλοφιλία δεν είναι κάτι μεμπτό. Η φιληδονία, η κατηγορία στην οποία ανήκει και η ομοφιλοφιλία, ίσως...αλλά σε αυτήν τη κατηγορία θα μπορούσε να ανήκει κάλλιστα και ένας ετεροφυλόφιλος. Έυχομαι το Blog σου φίλτατε Σελασφόρε να αποφύγει την παγίδα του δογματισμού, παγίδα που δεν κατάφερε να αποφύγει η εκκλησία η ίδια. Και όχι πως θέλω να απολογηθώ, αλλά το νόημα της μετέπειτα επίσκεψής μου στο Άγιο Όρος αυτό το νόημα είχε, του να αποφύγω ο ίδιος να τα βάλω όλα σε ένα τσουβάλι και να σκέφτομαι έτσι δογματικά.

ΥΓ.
Παρόλα αυτά δεν θα αφήσω έτσι την προσβολή της τιμής μου και αξιοπρέπειας. Θα απαντήσω εν καιρώ μαχητικά και να είσαι βεβαιος πως έχω πολλά να αποκαλύψω...

Β

12:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Φαίνεται ότι τελικά ευρέθη ο, μέχρι πρότινος αδιανόητος, συνεκτικός κρίκος ανάμεσα στο (αθάνατο) αρχαίο ελληνικό πνεύμα και το νεότερο χριστιανικό: το... «παιδοφιλείν»!
Παίδες προσοχή, φοβού τους (φιλομείρακτες) ρασοφόρους και την θείαν χάριν φέροντας!

12:12 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

@ Βασίλης:
Το πόστ φίλε μου Βασίλη, είναι ένα αφήγημα βασισμένο στην αληθινή σου ιστορία.

Το ότι ένας καλόγερος σου έχωσε γλωσσόφιλο με τρίλλιες, δεν σημαίνει ότι όλοι οι καλόγεροι κάνουν το ίδιο. Σίγουρα όμως μια μεγάλη μερίδα το κάνει. Έχω πλέον πεισθεί ότι το Άγιον Όρος περιέχει πλέον μεγάλο πλήθος ομοφυλόφιλων, φυγόδικων και ψυχασθενών -γενικώς η καλογηρική προϋποθέτει ένα μίνιμουμ απόκλισης από το φυσιολογικό. Επειδή έχουμε καταπιαστεί με το πρώτο, να ξεκαθαρίσουμε ότι ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ, άσχετα με καλαμπούρια, έχω άλλωστε πολλούς γνωστούς και καλούς φίλους που είναι τρελλά αγόρια. Εφόσον δεν επιχειρούν να μου κάνουν γλωσσόφιλα, είμαστε μια χαρά.
Επίσης είμαι πεπεισμένος ότι το αρχιερατείο της εκκλησίας αποτελείται από ξεφωνημένες. Το γνωρίζω από έγκυρες πηγές, δεν το εικάζω. Ούτως ή άλλως βουίζει ο τόπος, είτε τα ξέρεις από μέσα είτε όχι.

Και παρότι οι γκέι μου φαίνονται οκέι (το ομοιοτελεύτητον ουχί εκ προθέσεως), οι κουνιστοί παπάδες και οι λυγιστοί καλόγηροι μου προξενούν οργή και απέχθεια. Όχι γιατί δεν κατανοώ τα ανθρώπινα πάθη –αντιθέτως τα λατρεύω, τα θεωρώ ίσως το πιό γνήσιο ανθρώπινο χαρακτηριστικό-, αλλά γιατί η εξ’ επαγγέλματος επιβεβλημένη (όπως λέει και ο μέγας μάστορας Ροίδης) υποκρισία του ιερατείου διογκώνεται θηριωδώς σε σχέση με αυτά τα θέματα. Και εντάξει να υποκρίνεσαι τον ενάρετο –προσοχή, σε σχέση με αυτό που πρεσβεύει η θρησκεία, όχι με τα δικά μου μέτρα–, και να διατηρείς μια σχέση, ομοφυλοφιλική, ετεροφυλοφιλική ή με την κατσίκα σου, αλλά να την πέφτεις στα παιδάκια; Και αυτό γιατί ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΩΝ ΦΟΡΑΕΙ ΤΑ ΡΑΣΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟ: ΞΈΡΕΙ ΌΤΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΚΟΤΑ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΤΆΛΛΗΛΟ ΧΏΡΟ: ΑΛΛΑΞΟΚΩΛΙΕΣ, ΜΑΣΑ ΚΑΙ ΡΑΣΤΩΝΗ, ΕΥΚΟΛΗ ΖΩΗ, ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΧΗ –άμα λάχει σου φιλούν και το χέρι τα γραιίδια. Ξέρεις ότι υπάρχουν –μαύρα- ράσα που κοστίζουν περισσότερο από 3.000Ε;
Προσοχή: δεν αναφέρομαι στον φουκαρά παπά της γειτονιάς μου με τα 9 παιδιά που δύσκολα τα βγάζει πέρα. Αναφέρομαι στις κατά σύστημα λούγκρες –και δεν εννοώ τις σεξουαλικές προτιμήσεις.

Σημειωτέον: Το παπαδαριό πληρώνεται από τον προϋπολογισμό του κράτους, όχι από την βαθύπλουτη εκκλησία. Είναι δηλαδή δημόσιοι υπάλληλοι.
Βοήθειά σας.

@Σοφία
Πανέξυπνη η παρατήρηση. Έτσι και χειρότερα.

5:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

Σεβασμιώτατε, Παναγιώτατε Σελασφόρε, δεν θα διαφωνήσω μαζί σου αλλά κάνοντας τον δικηγόρο του διαβόλου θα συμπληρώσω πως η καλογερική δεν είναι μία μέση κατάσταση και πως όλες οι ακραίες καταστάσεις που βιώνουμε μας προκαλούν ακραία συναισθήματα, συγκινήσεις, μας εμπλουτίζουν με γνώση αλλά και το τίμημα είναι ανάλογο σε χουσούρια που αφήνουν. Και πράγματι είναι όπως τα λες, δεν ενοχλεί τόσο η ομοφυλοφιλία όσο η ανειλικρίνια και εμένα προσωπικά και η θυληπρέπεια που φανερώνει απωθημένα ώς προς την σεξουαλική ταυτότητα.
Όσο για το οικονομικό θέμα, είναι σκάνδαλο πώς η εκκλησία, ο μεγαλύτερος ιδιωτικός φορέας του κράτους, δεν φορολογείται και οι υπάλληλοί του πληρώνονται από την τσέπη του φορολογούμενου. Σκάνδαλο επίσης είναι πώς η Τράπεζα της Ελλάδος ανήκει στο 51 τοις εκατό στην εκκλησία (πως να κουνηθεί η εκάστοτε κυβέρνηση!;) και παράλληλα ζητιανεύει τον οβολό του αφελούς λαοτζίκου, και ας μην προχωρήσω στα δογματικά τους τα οποία βρωμάνε αλλά χαίρομαι γιατί θα φάνε τα μούτρα τους πολύ σύντομα.
Με απασχολεί ξέρεις και ο σαδομαζοχισμός ως κοινωνικοπολιτικό αλλά και ψυχολογικό φαινόμενο...Α, ρε μεγάλε Pasolini!
Τελικά από αυτήν τη σκοπιά, το φαινόμενο "Εκκλησία" είναι άκρως ενδιαφέρων και δεν θέλω να εκλείψει!

5:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

ΥΓ.
Θα έκανα πολύ κέφι ένα όμορφο εξουσιο-σαδο-μαζοθεματάκι για κουβέντα...

5:43 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Φενακοφόρον και τριλλίζον παιδίον,
μην ανησυχείς, παρότι δείχνει πως φθίνει, η εκκλησία δεν θα εκλείψει.
Η αμάθεια -η οποία κανέναν τους δεν συμφέρει να περιορισθεί- θα αποτελεί πάντοτε πρόσφορο πεδίο ανάδειξης και ανάπτυξης διαφόρων τύπων αγυρτειών, υποστηριζομένων υπό μεταφυσικών ερεισμάτων. Σήμερα που όλο και λιγότερο έχουμε ανάγκη από Θεούς –γιατί μπορούμε να εξηγήσουμε άριστα και πειστικά την λειτουργία του σύμπαντος, να γιατρευτούμε ευκολότερα από τις ασθένειες, να ζούμε ευκολότερα και πιθανώς με λιγότερους αστάθμητους παράγοντες κλπ κλπ- και αυτό γιατί το παρόν μοντέλο του θεού είναι πεπαλαιωμένο και δεν ακολουθεί την κοινωνική εξέλιξη, οι μεταφυσικές ανησυχίες του μέσου γιάπη, του σημερινού είλωτα, αλλά και του μέσου πολίτη, ο οποίος είναι κατά κύριο λόγο αμόρφωτος –πλην του στενότατου αντικειμένου που γνωρίζει άριστα- αλλά και του αμαθούς ανθρώπινου πολτού της παγκοσμιοποίησης, στρέφεται προς τον κόσμο του μαγικού, του μυστικιστικού και της συνομωσιολογίας. Είναι πιθανώς οι αντικαταστάτες του θεού. Είναι τυχαία, άραγε η στροφή του Χόλυγουντ προς αυτού του είδους τη θεματολογία μετά το 1990; Ας θυμηθούμε την αμέτρητη σειρά ταινιών: 6η αίσθηση και οι απομιμήσεις, Άρχοντας των δακτυλιδιών και όμοιές τους, Χαράλαμπος Πότερ και οι συναφείς. Ή τα δεκάδες συνομοσιολογικά περιοδικά με την επίφαση της επιστημονικότητας. (για αυτά έχουν κάνει άριστη δουλειά στο οι συνάδελφοι του GravityandtheWind.blogspot.com)

Εγώ πάντως λατρεύω τη γραφικότητα που αποπνέει η εκκλησία, μέσα ακόμα και από την ειλικρινή -όπου και όποτε διασώζεται- θρησκευτικότητα. Μου αρέσει να πηγαίνω λχ στον επιτάφιο, όπου το πλήθος ακτινοβολεί μια ακατανόητη πάλλουσα ενέργεια, που είναι πέρα από θρησκευτικότητα, αγίους και παπάδες.

8:24 AM  
Blogger Π said...

sophia, η προειδοποίησίς σας είναι αντιχριστιανικοτάτη - υποχρεούμαι να σας επαναφέρω τάχιστα εις την οδόν της αληθείας: «άφετε τα παιδία και μη κωλύετε αυτά ελθείν πρός με» (κατά Mατθαίο 19:14).

8:28 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Κοίτα το μπαγάσα! Ρε εδώ, να'ουμ, κοντέψαμε να γράψουμ' ολόκληρο βιβλίο κιαφτός σχολιάζει το σχόλιο τςη Σοφίας!
Μνήσθητι του Κύριε, και θαυμαστά τα έργα του.
Μετανόα, ρε! Η ώρα της εκκρίσεως είναι κοντά.

2:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Π: Μα ναι φίλτατε, ξέχασα το περίφημο εδάφιον: «πάντα ουν όσα αν θέλητε ίνα ποιήσωσιν υμίν οι άνθρωποι,ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς...» (κατά Ματθαίον 7:12). Ο περίφημος Χρυσός Κανόνας!
Αλλά εγώ να υπενθυμίσω και το (ανεπανάληπτα) χριστιανικότατο εδάφιο 5:29-30: «ει δε ο οφθαλμός σου ο δεξιός σκανδαλίζει σε, έξελε αυτόν... και ει η δεξιά σου η χειρ σκανδαλίζει σε, έκκοψον αυτήν....Αφιερωμένο εξαιρετικά εις γνωστούς (και μη) προγάστορες και....παιδοπίπηδες ιεροκήρυκες που, όταν κηρύττουν εκ του άμβωνος, κρατούν το πιστό ακροατήριό τους από τη...γλώσσα!

4:32 PM  
Blogger rodanis said...

This comment has been removed by a blog administrator.

1:43 AM  
Blogger rodanis said...

Εταιρογενή αδελφέ Σελασφόρε
Απολαυστικότατον ήτο το φαιδρόν σας διήγημα, πλην όμως, λίαν σοδομιστικόν επί της παρθενικής (καθ όσον γνωρίζω) πυγής του φιλτάτου ημών Βασιλάκη. Η τιμή τε και αξιοπρέπεια του συμπαθούς αδελφού, εδέχθη πλέον την χαριστικήν βολήν. Αι οδυνηρόταται μυήσεις εις τα μυστήρια του portato και του colonato, τας οποίας ο αδελφός πολλάκις υπέφερε εις τας χείρας ημών, ομοιάζουν παίγνια αθώων κορασίδων εν συγκρίσει προς τα αναιδέστατα υμέτερα ξεκατινιάσματα. Όμως, φεύ! Η αντίδρασις του δικαίως μεν θιγέντος Βασιλάκη, ήτο απρεπέστατος, καθώς ενέπλεξε κατά την αμυντικήν του στρατηγικήν, άνδρα, ουδεμίαν σχέσιν έχοντα μετά του εν θέματι κραγμού, πλήν την εξ αίματος συγγένειαν μεθ υμών.
Υπενθυμίζομεν λοιπόν τω φιλτάτω Βασιλάκει, οτι κραγμού, δύναται όπως επέλθει συνέχεια, καθώς ουδής ανεφέρθη έως του νύν, εις τας πιπεράτας ιστορίας τας διαδραματιζομένας κατά τα νεανικά αυτού έτη, εν τη οικία του ουχί ασήμου Δεπιάνου.
Εις ό΄τι δε αφορά τα σχόλια επί των εκκλησιαστικών, θα επανέλθομεν βραδύτερον.
Έν μόνον, βραχύ, επί της ευστόχου παρατηρήσεως της φιλτάτης Σοφίας: Ευρύτατη η διάστασις μεταξύ τω πατροπαραδότων μυήσεων των νέων και των χριστιανικών τοιούτων, καθότι αι έσχαται, ουχί μόνον εις τον φυσικόν σοδομισμόν περιορίζονται, αλλά επεκτείνονται και στον νοητικόν τε και ψυχολογικόν τοιούτον, το δεν εν τοις εγκεφάλοις των νέων εκχυνόμενον χριστιανικόν σπέρμα, συφιλικόν καθώς είναι, προξενεί μεγίστας και ανεπανορθώτους βλάβας, λίαν επικινδυνοτέρας του πρωκτικού τσουξίματος!

1:45 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Τρισμέγιστε, ομοούσιε Ροδάνιδα,
η επανάκαμψις σας εις τον ποστικόν στερέωμα υπήρξε φλογώδης ως το πυρ της κολάσεως, δηλητηριώδης ως το δήγμα του πονηρού όφεως, και ιξώδης ως νοσογενής ροχάλα. Θεωρώ δε μεγίστην τιμήν την γενομένη τω ημετέρω βλογίω επάνοδόν σας, καίτοι το ομοιάζον με εγκαταλειφθέν έκθετον βρέφος, παραιτηθέν επί (της νεαπολιτάνικης, φευ) βαθμίδος τινός κλίμακος μεγαλοπρεπούς ναού βλόγιον σας, είναι πλέον αγνώστου πατρός, ως και υμείς ο αυτός άλλωστε.
Τω Βασιλάκη επιφυλάττομεν καινόν διηγημάτιον περιέχον φιληδόνους λυγεράς χορευτρίας και ηδυπαθείς μελαμπαπάρους χορευτάς.
Δια τους δύστηνους ταλανιζομένους υπό επί κλίνης μορμυρισμών (κρεβατομορμύρα) και ουχί μόνον, θα συγγράψομεν το νέον οδηγόν εξοίδησης όρχεων, Κάμα Μούτρα, (επινοήσεως του οξυνόου Π).

Η χριστιανική λοιμώδης νόσος εις ην αναφέρεσθε, πλήττουσα τας ευπαθεστέρας ομάδας του πληθυσμού, εμφανίζεται εις δύο μορφάς, την παιδικήν-νεανικήν και την γεροντικήν.
Η γεροντική μορφή, είνε ανίατος και επιδημιώδης. Προϊόντος του γήρατος και εγγιζούσης της τελευταίας ημέρας του βίου, σχετιζομένη μετά μεταφυσικών ανησυχιών και ανεξαρτήτως χριστιανικότητος προτέρου βίου, η νόσος καταλαμβάνει βαθμηδόν τον πάσχοντα. Η γεροντική χριστιανικότης ως πάθησις είνε κατ’ουσίαν μια παραλλαγή της μαλακύνσεως του εγκεφάλου. Εκδηλώνεται με συνεχείς μετανοίας και γονυκλισίας.

Εις την πρώτην, ευτυχώς σπανίαν, δυσίατον περίπτωσιν, το χριστιανικόν σπέρμα καταλαμβάνει δια της συνεχούς και αδιαλείπτου κατηχήσεως τον εγκέφαλον του πάσχοντος, αφήνον ανεπουλώτους πληγάς και καταστρέφον ολοκλήρους περιοχάς υγιούς σκέψεως. Εις την πλέον επιθετικήν της μορφήν, η νόσος εκχέεται δια της αμέσου επαφής με τας καλογηρικάς γλώττας, ή δια ετέρων ιερατικών προεξοχών ή και οπών.

Την νεανικήν μορφήν της επαράτου την απεφύγαμεν. Την γεροντικήν ... άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου!

3:19 AM  
Blogger Gracian said...

Αγαπητή Sophia πολύ φοβάμαι πως η ηθική έχει πολλούς "χρυσούς κανόνες". Εγώ πάντως έχω περίπου αυτή την άποψη για όλους τους ηθικούς κανόνες:

5,6. The Moral Law causes the people to be in complete accord with their ruler, so that they will follow him regardless of their lives, undismayed by any danger.

Sun Tzu The Art of War (China aprox.500 BC)
Transl. Lionel Giles

Αγαπητέ Ροδάνιε,
σε χαιρετώ αδελφικά και θα ήθελα να σε παρακαλέσω να μην θίγονται ονόματα, και ιδιαίτερα με φαντασιοπληξίες, όταν δεν είναι παρόντα να υπερασπίσουν το δίκιο τους.
Σε ευχαριστώ (εδώ σου ταιριάζει) εν Χριστοπαναγίαις αδελφέ για την κατανόηση.

3:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Σελασφόρος: καλέ μου υπάρχει και ενδιάμεση (καθολικής φύσεως) μορφή της επάρατης. Προσβάλει τις ευπαθέστερες κοινωνικές ομάδες ανεξαρτήτως ηλικίας, η ευπάθεια των οποίων συνίσταται στο, τρόπον τινά, λιποβαρές περιεχόμενο της κρανιακής των χώρας! Rodanis: έχω νεότερες πληροφορίες επί του θέματος. Μετά από επίπονες και διεξοδικές επιστημονικές έρευνες υπάρχουν πλέον σοβαρές ενδείξεις για την προοπτική της αντιδότησης των νοσούντων στα πρώτα στάδια. Τα δε νέα για τους απλούς φορείς είναι χαρμόσυνα! Εθελοντές οι οποίοι επείσθησαν να προβούν σε εμβολιασμό των πασχόντων κρανιοεγκεφαλικών περιοχών, μετά το πέρας εξάμηνης αγωγής εξέφρασαν δυσφορία κατά την ανάγνωση συγκεκριμένων εδαφίων της καινής διαθήκης (βλ. κατά Λουκαν,17: 7-11 και 19: 11-27, προς Ρωμαίους, 13: 1-7 κλπ ), ενώ στο χρόνο επάνω παρατηρήθηκαν περίεργα εξανθήματα στο πρόσωπο των πρώην ασθενών μετά από στιγμιαία οπτική έκθεση στο σύνολο της βίβλου, προσομοιάζοντα σε φλύκταινες! Το περιεχόμενο του σπερματοκτόνου ορού το οποίο δύναται να χρησιμοποιηθεί και προληπτικά ως εμβόλιο, περιλαμβάνει μεγάλες δόσεις κατά αναλογία από τα ακόλουθα βασικά έργα :Φρ.Νίτσε, Το Λυκόφως των Ειδώλων- Ο Αντίχριστος, Ντ. Αλφόνς Φρανσουά Μαρκήσιος ντε Σαντ, Ιουλιέττα τμ.1-5, Αλμπέρ Καμύ, Ο Επαναστατημένος Άνθρωπος. Τα επί μέρους εργοσυστατικά σχετίζονται με τις αυστηρά προσωπικές ανάγκες του εκάστοτε ασθενή καθιστώντας το μίγμα αυστηρά εξατομικευμένο και δια τούτο ιδιαίτερα αποτελεσματικό!
Tsatsava: εγώ είμαι απολύτως μαζί σου. Ρίξε και μια ματιά ,αν δεν το έχεις διαβάσει ήδη, στο κλασσικό The mass psychology of fascism του W. Reich.

6:36 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Τα αποτελεσματικότατα και ισχυρότατα πλην παρενεργειογόνα χριστιανοσπερματοκτόνα που αναφέρετε, φιλτάτη, σοφοτάτη και ευμορφοτάτη Σοφία, μπορούν να προκαλέσουν σοβαρότατες αλλεργικές αντιδράσεις, ακόμα και αργό και επώδυνο πνευματικό θάνατο στους χρόνια θρησκόληπτους.
Όπως ξέρουμε, αλλά και κατά τον Ιπποκράτη, η καλύτερη πάντοτε λύση είναι η πρόληψη. Ροφήματα από σκεπτικιστικά αναγνώσματα, μπάνια σε αγνή ορθή σκέψη και άφθονος έρωτας είναι η πλέον ενδεδειγμένη προληπτική λύση.

9:34 AM  
Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Δει ομολογείν την εκ νέου ευχαρίστησίν μου διά του καινού διηγήματός σου. Μέντοι ταύτη τη φορά η ευχαρίστησις μου ην μεγίστη τνω άλλων εισκέψεών μου εις το ιστολόγιόν σου. Λατρευω τον τρόπον ον χρησιμοποιοις πε΄ρι της αφηγήσεώς σου και ερωτώ με τινά τρόπον δύναμαι σε μιμηθώ. Καλήν εσπέραν και νύκτα.

12:16 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

Δείμε του Πολίτου, ευχαριστώ δια τους επαινετικούς σου λόγους. Χαίρομαι τα μάλλα που σοι ενεποίησεν ευχάριστον εντύπωσιν το διηγημάτιον μου.

Ως μοι αρέσκει να λέγω, δεν είμαι φιλόλογος, όπερ σημαίνει ότι σχετίζομαι με την παλαίαν γλώτταν ουχί εκ συνοικεσίου, ειμή μόνον εξ' αληθούς έρωτος.
Για να επανέλθω στην σημερινή γλώσσα, μη νομίζεις ότι είμαι κανένα γλωσσο-φυτό. Απλά τα καταφέρνω αρκετά καλά και κάνω και το καλαμπούρι μου. Εξ’ άλλου στην ζωή ασχολούμαι με άλλη τέχνη.
Η επαφή μου με την παλιά γλώσσα αρχίζει ενάμισι χρόνο περίπου πριν, όταν άρχισα να διαβάζω Παπαδιαμάντη. Δε νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει άνθρωπος με ευαισθησία και γούστο που να μην γοητευτεί από τον μέγα μάστορα. Ύστερα ήρθε ο Ροίδης, ο Βιζυηνός, ο Βικέλας, ο Καβάφης κλπ κλπ. Δεν μελέτησα! Απλά ανέγνωσα... δεν χρειάζεται και παραπάνω.
Πιστεύω πως μόνο εμπειρικά (με ανάγνωση των μαστόρων) και από αγάπη μπορεί κανείς να γράψει πειστικά σε αυτή τη γλώσσα. Και αυτό είναι το καλό, και το κάνει ακόμα ευκολότερο.
Όμως και εσύ άριστα γράφεις. Το περιστατικό με τον καλόγερο του αφηγήματος πως σου φάνηκε; Έμενα μου έκανε τόσο μεγάλη εντύπωση που αφού το είχα αναφέρει σε όλους μου τους γνωστούς, είπα να το κάμω και διήγημα...!

3:06 PM  
Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Ρε φίλε, δεν είπα ότι είσαι φυτό. Πότε είδες φυτό σε blog; Καλό ήταν το όλο περιστατικό. Λατρεύω το χιούμορ και την ειρωνεία στα διηγήματα. Ωστόσο, είναι πράγματι λυπηρό ορισμένοι να έχουν σαφέστατες ερωτικές προτιμήσεις, αλλά να του υποβάλλεται το μαρτύριο της σιωπής και της κατηγορίας προς το σώμα. Η πλάκα είναι ότι σήμερα το πρωί στη Μονή Εσφιγμένου πλακώθηκαν στο ξύλο με φιάλες πυροσβεστικές και σιδερολοστούς.

11:41 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Πυροσβεστήρες και σιδηρολοστούς; Νομίζω ότι αυτό επιτρέπεται από τη θρησκεία, υπάρχουν σχετικά εδάφια στην Π. Διαθήκη...
Και αυτό είναι από αυτά που βγαίνουν προς τα έξω. Σίγουρα υπάρχουν εκατοντάδες άλλα τα οποία καλύπτονται, για να μη βγεί η βρώμα και η δυσωδία παραέξω. Εκεί δεν υπάρχει η κοινή γνώμη ως ρυθμιστής, οι καλόγεροι πειθαρχούν υπό τον ηγούμενό τους.
Παλιότερα είχαν βγάλει τα κανάλια παράνομες δοσοληψίες και εισαγωγές πολυτελών ...τζίπ από (κλεμμένα που καταλήγουν τελικά) την Αλβανία. Βοήθειά τους.
Αυτοί ξέρουν καλύτερα από τον καθένα ότι δεν υπάρχει ούτε θεός ούτε δαίμων, γιαυτό και δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο.

12:27 PM  
Blogger o kairos said...

Ουαι ημιν Γραμματεις και Φαρισαιοι υποκριται.Κρυπτοντες υπο τον μανδυα της λεξηκαλιας την αμαρτωλον ζηλοφθονιαν προς ά εδοκιμασεν ο τυχηρος Βασιλακης.Δι ό και η τοιαυτη σπουδη εν τη ενασχολησει περι ά ο περι ου ο λογος ηυλογηθη υπο του ιερεως.
Τρομερο το κειμενο και οχι μονο για αρχαριο.Επ ευκαιρια ειναι ο δειπνος και οχι το δειπνο.
Ιστι μουσα ιερη και αντε να καταλαβεις τι σου λεω χωρις υπογεγραμμενες στο πληκτρολογιο,γαμω (Σοφοκλεους Αντιγονη στιχ.3) τον εκβαρβαρισμο μας.

2:51 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

@ o kairos
Καλώς ορίσατε είς το ημέτερον βλόγιον!
Ομολογούμε δε ότι απεκαλύφθημεν υπό της υμετέρας οξυνοίας!
Τω όντι, εμφορούμενοι υπό αισθήματος φθόνου προς την υπερτάτην του Βασιλάκη τύχην, επειράθημεν όπως υποβιβάσωμεν την θείαν επίσκεψιν τω στόματι του.
Είθε η θεία Χάρις, λαμβάνουσα την μορφήν καλογηρικής γλώττης ή ιερατικής τινός προεξοχής να μας επισκεφθή.
Σύμφωνοι, ο δείπνος είναι, νομίζω όμως πως όχι για τον Παπαδιαμάντη και τον Ροϊδη και του Βιζυηνού, στην γλώσσα των οποίων παλεύω να γράψω!
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

4:19 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

Για την ιστορία:
Ο δείπνος ή Το δείπνον;
Στο "Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης" του Σταματάκου αναφέρεται μόνο ως ουδέτερο.
Στο "Νέον Ορθογραφικόν Ερμηνευτικόν Λεξικόν" του Δημητράκου, αναφέρεται και ως ουδέτερο και ως αρσενικό.

3:15 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

This comment has been removed by the author.

4:15 AM  

Post a Comment

<< Home