Wednesday, March 21, 2007


Βλογιοπυραμίς

Άντε να γλιτώσεις...
Μικρό κινηματογραφικό διάλειμμα

Όταν μου ζητείται να αναφέρω τις αγαπημένες μου ταινίες αισθάνομαι ακριβώς όπως όταν προσπαθώ ματαίως να ανακαλέσω από την δαιδαλώδη, ασθενική και ακατάστατη μνήμη μου έστω ένα από τα εκατοντάδες ανέκδοτα που γνωρίζω.
Αγαπώ πολύ τον –καλό(!;) κινηματογράφο και είμαι πάντα πρόθυμος να δω μια νέα ή παλιά ταινία που υποψιάζομαι ότι κάτι έχει να πει.
Για ν’ αποτινάξω από τη σκέψη μου το βάρος της επιλογής ‘ΤΩΝ αγαπημένων’ ταινιών, θα παραθέσω απλά ταινίες που μου έρχονται σχετικά εύκολα στη μνήμη και με εντυπωσίασαν ή με συνεπήραν, αφήνοντας μου μία διαρκή επίγευση και δίνοντας αφορμές για σκέψεις και συζητήσεις. Δεν θεωρώ τις παρακάτω ταινίες αυτές ως τις πλέον αγαπημένες, και σε καμμία περίπτωση ως ταινίες-ορόσημο για την τέχνη του κινηματογράφου. Η διάταξη τους είναι τυχαία.


Το στοιχείο του εγκλήματος (Forbrydelsens element, Lars von Trier, 1984)
Ο πολυδιάστατος Trier, πρωτού μας ζαλίσει με το δόγμα του, έφτιαξε αυτό το αριστούργημα, που αποδεικνείει πόσο μεγάλος μαΐστωρ μπορεί να είναι όταν δεν καταπιάνεται με αριστοτεχνικές μετριότητες όπως το Ντόγκβιλ και το Μαντερλέι.

Seven (David Fincher, 1995)
Το εμπορικό σινεμά στα καλύτερα του, απαράμιλλο στο είδος του. Ας τα βλέπουν οι μη εμπορικοί, μπας και βάλουν μυαλό.

Last night (Don Mckellar, 1998)
Ή πως με ελάχιστα χρήματα μπορεί να γίνει μια πολύ καλή ταινία. Ας τα βλέπουν οι ελληνάρες σκηνοθεταράδες που κλαίγονται για το νο μπάτζετ.

Les Triplettes de Belleville (Sylvain Chomet, 2003)
Κινούμενα σχέδια, γλυκύτατη και ανθρώπινη ταινία. Είδες μαέστρο μου; Δεν θέλει και πολλά να κάνεις μια καλή ταινία. Μόνο ψυχή και ταλέντο.

Oldboy (Chan-wook Park, 2003)
Μέγιστος μάστορας ο Παρκ, βιρτουόζος σκηνοθέτης. Παρά την ωμή αλλά στυλιζαρισμένη βία, την παραδέχομαι ως άριστη του είδους.

Delicatessen (Jean-Pierre Jeunet, Marc Caro, 1991)
Παλιά και αγαπημένη, πολύ ανώτερη από τα επόμενα του Jeunet (βλ Αμελί). Αν και αδύναμη σεναριακά στο δεύτερο μέρος, έχει εκπληκτική ατμόσφαιρα, ασύλληπτα ευρήματα και ιδιότυπο χιούμορ.

The Red Thin Line (Terrence Malick, 1998)
Το ίδιο έτος που η άριστη τεχνικώς πουτάνα του σινεμά -ο κος Spielberg- έκανε το πομπώδες και ανοικονόμητο Saving Private Ryan με τις γνωστές αμερικάνικες μεγαλορρημοσύνες του τύπου «σεβόμαστε και προασπίζουμε τη ζωή του κάθε ατόμου γιατί σ’αυτό εδράζεται το αμερικανικό σύστημα», ο Μάλικ δημιουργούσε μια από τις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες. Ο παραλογισμός και η φρίκη του πολέμου –ο τρόμος και τα δεινά είναι κοινά και για τις δύο πλευρές- σε αποστομωτική αντίθεση με την γαλήνη της φύσης. Άριστη επιλογή το Adagio του Samuel Barber. (Συμπτωματικά υπάρχει και στο Reconstruction)

Reconstruction (Christoffer Boe, 2003)
Ταινία που με αγγιξε βαθύτατα και με επηρέασε πολύ. Φοβάμαι να την ξαναδώ! Την αντιλήφθηκα ως ψυχολογική αλληγορία. Ούτως ή άλλως είναι άριστη και την προτείνω ανεπιφύλακτα.

Barton Fink (Joel Coen, 1991)
Γενικά μου αρέσουν οι Κοέν, κυρίως όταν παίζουν οι άριστοι John Turturo και Steve Buscemi. Ο Βάρτων Φινκ έχει την νοσηρή και πνιγηρή ατμόσφαιρα που λατρεύω. Ναι, ο κατεξοχήν νοσηρός είναι ο Lynch τον οποίο θεωρώ μέγιστο σκηνοθέτη, αλλά επιφυλάσσομαι να κάνω επανάληψη στις ταινίες του με τα νέα μου μάτια και μυαλά.

Monty Python’s: The Meaning of Life (1983)
Από τις πρώτες ταινίες που είδα στο σινεμά, ήμουν παιδί αμούστακο. Γι’αυτό και την προτιμώ από τον Brian, ταινία που είδα πολύ αργότερα, αν και ίσως είναι εφάμιλλη.

Ελλείψει δικού της βλογίου, φιλοξενείται εδώ και η καλή μου Σοφία, στην οποία οφείλεται εν μέρει η μύηση και η διαρκής, ενδελεχής και αδιάλειπτη ενασχόληση μου με καλές ταινίες και κινηματογραφικές τεχνικές, αλλά και η εντρύφηση στις κινηματογραφικές –κυριολεκτικά και μεταφορικά- πίπες.

Οι δέκα αγαπημένες μου (της Σοφίας) ταινίες, με σειρά χρονολογική και όχι προτίμησης.

Vampyr (Carl Dreyer, 1930)
Ποιητική και περίτεχνη σκηνοθεσία, υποβλητική σκηνογραφία, φοβερή μείξη εξπρεσιονισμού και σουρεαλισμού, σε μία ταινία πολύ μπροστά από την εποχή της. Αγέραστη.

Hirosima mon amour (Alain Resnais, 1959)
Κλασσικό αριστούργημα, ένα από τα τελειότερα δείγματα μοντέρνας γραφής στην ιστορία του κινηματογράφου.

Eraserhead (David Lynch, 1976)
Ο Lynch στην παρθενική του και κατά τη γνώμη μου καλύτερή του ταινία. Επιστημονική φαντασία ή σουρεαλιστικό όνειρο;

Mister Klein (Joseph Losey, 1976)
Συγκλονιστική σε περιεχόμενο και ύφος φιλοσοφική αλληγορία πάνω στην αναζήτηση της προσωπικής ταυτότητας.

Blade Runners (Ridley Scott, 1982)
Η επιστημονική φαντασία ερωτοτροπεί με τους τυπικούς κώδικες του νουάρ, σε μία άκρως ατμοσφαιρική ταινία με υπαρξιακό-οντολογικό προβληματισμό.

Monty Python’s: The Meaning of Life (1983)
Διαβρωτικό, ακραίο, ανατρεπτικό, αναρχικό, σουρεαλιστικό. Η καλύτερη ταινία των ΜP λίγο πριν -δυστυχώς- διαλυθούν.

The belly of an architect (Peter Greenaway, 1987)
Ο απόλυτα εικαστικός Greenaway προβληματίζεται γύρω από την καλλιτεχνική δημιουργία αλλά και γύρω από την –κυριολεκτικά και μεταφορικά- αρρώστια του καλλιτέχνη.

Crash (David Kronenberg, 1996)
Αριστοτεχνικά δομημένο (και βαθειά παρεξηγημένο), ένα παρακμιακό αριστούργημα με φροϋδικές επιρροές, πάνω στο δίπολο Έρωτας-Θάνατος, αλλά και μία ευφυέστατη αλληγορία για την αλλοτριωτική επίδραση της τεχνολογίας στον ανθρώπινο ψυχισμό –και όχι μόνο.

In the mood fot love (Wong Kar-Wai, 2000)
Υπέρ-στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία αλλά και άκρως ρομαντική ατμόσφαιρα από τον υπέρτατο Εστέτ του είδους.

Alskade vare de som satter sig (Τραγούδια από τον δεύτερο όροφο, Roy Andersson, 2002)
Πολυεπίπεδη, αφαιρετική και ποιητική, ή, πώς το σινεμά αποδεικνύει περίτρανα ότι αποτελεί (την 7η) υψηλή τέχνη.

Πολύ θα ενδιαφερόμουν να μάθω τις κινηματογραφικές προτιμήσεις του φιλτάτου Ροδάνη, του Πανουτοπίδη, του Δείμου του πολίτη, της Αρτάνιδος.


14 Comments:

Blogger ο δείμος του πολίτη said...

Αγαπητόν κάρα Σελασφόρου κάρα, ήθελον αν πολλά συμμετασχείν εις το παίγνιόν σου, αλλά παλαιότερον ποστίον έθιξε το όλον θέμα.

Οι ταινίες που έβαλες όμως είναι όλες τους και γαμώ.

12:45 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

Χαίρομαι που σου άρεσαν οι επιλογές μου. Σε πρότεινα αγνοώντας ότι έχεις αναρτήσει ανάλογο ποστ, γιατί λόγω φόρτου εργασίας έχω χάσει πολλά ποστ πολλών φίλων, άσε που και γω έχω να κάνω ποστ πάνω από μήνα...
Μπήκα στο λινκ και είδα τις επιλογές σου, οι οποίες το λιγότερο καλύπτουν ευρύ φάσμα της κινηματογραφικής τέχνης. Και εμένα μου άρεσε ο Δράκουλας το Κόπολα, η ανυπέρβλητη όμως και ποιητικότερη ταινία του είδους είναι κατά τη γνώμη μου ο Νοσφεράτου του Βέρνερ Χέρτσογκ -με έναν απαράμιλλο Κλάους Κίνσκυ στον ρόλο του κόμητος Δράκουλα,- την οποία παρότι είναι σχετικώς παλιά (νομίζω '80) την είδα πρόσφατα, και ξέχασα να την συμπεριλάβω...!

2:34 AM  
Blogger Π said...

Σελασφόρε, thanks για την παρά το φόρτο εργασίας ανταπόκριση στην πρόσκληση - με διπλή μερίδα μάλιστα! Aλλά κλέβετε: εφτά ταινίες είπαμε, όχι δέκα! (Δεν φαντάζομαι να είδατε κανέναν άλλον να κλέβει, χιχι...) Kι αν είχατε βάλει από εφτά, μπορεί να είχαμε γλυτώσει και ορισμένες Συγκρούσεις, ξαναχιχι... Bλέπω και άλλη ατιμία: λες δήθεν ποιές σου αρέσουν για να βρεις ευκαιρία να θάψεις δια της συγκρίσεως τον δυστυχή Ryan και την πτωχήν Kυνόπολιν (τι λέγω, ολόκληρον την τρίλογον Kυνοπολιτείαν). Tς τς τς... Kαι νοσηρό το Barton Fink? Πήγαινε στην αποκάτω λίστα παιδί μου και δες το Eraserhead, βάλε μετά και το Blue Velvet σε παρακαλώ, να νοσήσεις με την ησυχία σου και όχι με ημίμετρα!

Aπό τις δικές σου δυσκολεύομαι να διαλέξω ποιάν θα έβαζα πρώτη: είμαι μεταξύ Seven και Element και...
Aπό της Σοφίας ασυζητητί το Eraserhead (κρατάω μόνο μιά επιφύλαξη για τη Hiroshima, γιατί έχω πάρα πολλά χρόνια να τη δω).

Mε τον Nοσφεράτου χαμογελάω πάντα, γιατί σκέφτομαι ότι το πρόσωπο του Kίνσκυ είναι ειδικά κατασκευασμένο για αυτήν την ταινία! Πρέπει όμως να δεις και τον original ασπρόμαυρο Nοσφεράτου - αν και το πιο ωραίο αυτής της περιόδου νομίζω πως είναι το Eργαστήρι του Δρα Kαλιγκάρι.

9:30 AM  
Blogger Π said...

Yστερόγραφο. Aνεξάρτητα από το ποιές μου αρέσουν εμένα περισσότερο, οι 20 αυτές ταινίες έχουν κάτι κοινό: είναι όλες ταινίες με στυλ.

9:35 AM  
Blogger Σελασφόρος said...

Εγώ πάντως θα προσπαθήσω να δω το συντομότερο όποιες από τις αγαπημένες σου δεν έχω δεί, ξέρεις δα πόσο εκτιμώ την άποψή σου. Το ίδιο συμβαίνει και με την Σοφία της οποίας τη γνώμη επίσης εκτιμώ, με τον όρο μόνο να μην περιέχει πίπες (έχω βαρεθεί να βλέπω αληθινές πεολειχίες σε γκρό πλάν, (ού) βλέπε το πρόσφατο battle in heaven, και ένα περσινό αυστριακό. Εντάξει, μέχρι μια μαλακία σε πρώτο πλάνο, κάτι γίνεται, αρκεί τα φλόκια να μην πέρνουν την κάμερα).

Εκεί που κάνω εμετό είναι το Crash. Είναι πανάθλιο, διεστραμμένο, σιχαμένο και κακοπροαίρετο. Υποψιάζομαι ότι και τεχνικά δεν πάει καλά.

Είναι κρίμα που όμορφες κοπέλες βγάζουν μουστάκι και μυωπικά γιαλιά, ομοιάζουσες προς τον Μπακογιαννόπουλο!

1:46 PM  
Anonymous Anonymous said...

@Σελασφόρος
Τιιι; Πανάθλιο αυτό το αριστούργημα; Διεστραμμένο, ναι, πανάθλιο γιατί; Κακοπροαίρετο, πάλι, πού κολλάει; Σ'ότι σχετίζεται με το τεχνικό σκέλος, ένα έχω να πω: να μην ανακατεύεται κανείς με ότι δεν κατέχει!

Ποιά μεταλλάχθηκε και προσομοιάζει στον παμμέγιστο κριτικό των κριτικών; Υπάρχει θεραπεία: βλ τελευταίο τεύχος του Nexus...


Ως προς τις επιλογές σου στο πόστιον του "Βαρύτης και ο Άνεμος":
Συμφωνώ με Egoyan, γενικά, αν και προσωπικά λατρεύω το The Adjuster (χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι εξαιρετική η συγκεκριμένη που αναφέρεις).
Θεϊκός ο Τιμόθεος Βάρτων, συμφωνώ και με όλες τις υπόλοιπές σου επιλογές, με εξαίρεση: To Lost Highway, η πρόθεση του σκηνοθέτου καλή το αποτέλεσμα υπομέτριο. Ο Δαβίδ Λύνκιος, αν και αγαπημένος, εδώ δε με άγγιξε.
Εσύ, φίλτατε, τι γνώμη έχεις για το Crash;

2:13 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

@Σοφία
Έ, καλά, άλλο τεχνικό και άλλο τεχνικίστικο σκέλος. Ξέρεις, και εμείς κάτι κατέχουμε από τα της τέχνης, και το κυριότερο: αισθανόμαστε.

Δεν ξέρω ποιά μεταλλάχθηκε, πάντως το παχύ μουστάκι στις γυναίκες με αγκυλώνει. Ντιάχ, ανατρίχιασα...

Το The Adjuster μου είχε φανεί (τότε) άνοστο. Ισως τώρα να μου φαινόταν καλύτερο.

Λυπάμαι μόνο που παρέλειψα από τις επιλογές μου την Αγέλαστο Πέτρα του Κουτσάφτη. Άκρως ποιητική...

4:34 AM  
Blogger Π said...

Tι γνώμη έχω; Φαίνεται πως δεν πρόσεξες το δεύτερο χιχι του πρώτου σχολίου μου! Όπως έγραψα και αλλού, προτιμώ να μην καταφέρομαι εναντίον πραγμάτων που αρέσουν πολύ σε κάποιον άλλον, αλλά αφού ρωτάς να σου πω ότι η γνώμη μου είναι πολύ απλή: θεωρώ ότι ολόκληρος ο Kρόνεμπεργκ είναι άρρωστος ο άνθρωπος...

1:20 PM  
Blogger rodanis said...

Αγαπητέ εν Δρομοκαϊτειω αδελφέ
Η πρόσκλησις έγινε μετά χαράς αποδεκτή. Θα ανταποκριθώ συντόμως και με την ευκαιρία θα τιμήσω έμμεσα και την σχετική πρόσκληση της Αρτάνιδος, καθώς των ταινιών, θα ακολουθήσουν σειρά LP/CDs, βιβλίων, τοποθεσιών και ... θα σκεφτώ τί ακόμα, ώστε να συμπληρωθεί η πεντάδα. Ως προς τις επιλογές σου, δεν έχω δει τα 3,4 και 9 ενώ το 1 έχω πολλά χρόνια να το δω και δεν το θυμάμαι.Οι υπόλοιπες, αγγίζουν και το δικό μου γούστο, άλλωστε κάποιες από αυτές, βρίσκονται και στην δική μου λίστα. Πάντως ειδικά το Old Boy, μολονότι γενικά μου άρεσε, δεν μπορώ να πω οτι με ενθουσίασε τόσο, ώστε να την βάλω στην πρώτη δεκάδα. Στην 100δα όμως, σίγουρα!

Αγαπητή Σοφία
Για τα 1 και 3, ισχύει ότι και για το 1 του Σελασφόρου. Τα 5, 9, 10 δεν τα έχω δεί. Τα 2 και 5-6 είναι ταινίες του γούστου μου και τις θεωρώ πραγματικά αριστουργήματα. Όμως αυτή η κοιλιά του αρχιτέκτονα βρε παιδί μου, ειλικρινά σου μιλάω, είναι ίσως η πιό βαρετή ταινία που έχω δεί στην ζωή μου! Θα μπορούσε θαυμάσια να είναι μια αξιοπρεπέστατη ταινία μικρού μήκους. Τίποτα περισσότερο. Έχει βέβαια πολύ καλή «μινιμαλιστική» μουσική. Για το crash θα συμφωνήσω γενικά με τον σελασφόρο. Άλλωστε μαζί την είχαμε δεί. Παρόλα αυτά, την θεωρώ καλή ταινία, με την έννοια οτι πετυχαίνει θαυμάσια να σου μεταδώσει την αρρώστια τής!

11:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Παιδιά προσοχή γιατί κινδυνεύω κι εγώ να παρεξηγηθώ. Ταινίες όπως το Crash και η Κοιλιά του Αρχιτέκτονα είναι εντελώς αλληγορικές και αν δεν αποκωδικοποιηθούν δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό σε τι αναφέρονται, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζεται η μεν ‘άρρωστη’ και η δε ανούσια.
Πέρα από αυτά, το ότι ο Cronenberg μπορεί να είναι ‘άρρωστος’ δεν σημαίνει τίποτα για το αν το Crash είναι ή όχι καλή ταινία.(Σημειωτέον ότι πρόκειται για μεταφορά βιβλίου του J. Ballard). Δηλαδή ο Dali ήταν καλά; Για να μην μιλήσω για τον τελείως παρεξηγημένο Sade.
Άσχετα πάντως με τις συγκεκριμένες ταινίες, προσωπικά πιστεύω ότι μια δόση ‘αρρώστιας’ ή ‘διαστροφής’ ( όχι με την τρέχουσα, συμβατική χρήση των λέξεων), είναι απολύτως απαραίτητη σε κάθε ευφάνταστη ‘συνταγή ’ που σχετίζεται με οποιαδήποτε τέχνη. Αυτό όμως σηκώνει κουβέντα...
Ωστόσο, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα! Η άποψη του καθενός είναι απόλυτα σεβαστή, πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για τους αγαπητούς μου π. και rodani τη γνώμη των οποίων γνωρίζουν ότι εκτιμώ.
@σελασφόρος
στο Adjuster να βάλεις λίγο αλατάκι να νοστιμίσει...

5:38 AM  
Blogger reginarosasamat said...

Θα συμφωνήσω και με τους monty python και με την επιλογή της συγκεκριμένης ταινία τους, οπως επίσης και με το τρίο της Μπελβιλ :)

1:01 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

Αγαπητή συσχολιστές συγχωρέστε με για την μακροχρόνια αποχή, είχα ανάγκη από διακοπές!

Σοφία, δε νομίζω ότι έχουμε πρόβλημα να αποκωδικοποιήσουμε την εν λόγω ταινία.
Για το The adjuster, θα το παλαίψω να βάλω και αλλατάκι και πιπεράκι και όποιο άλλο άρτυμα χρειαστεί -πολύ αμφιβάλλω για το αποτέλεσμα της καρυκεύσεως- άμα το φαγητό είναι από την αρχή μέτριο...

Regina, χαίρομαι που σου άρεσαν οι ταινίες αυτές. Και εγώ τις λάτρεψα. Δεν νομίζω ότι άρεσαν σε τόσο πολύ κόσμο -νομίζω ότι απευθύνονταν σε ειδικά γούστα, αν μη τί άλλο, το Νόημα τις Ζωής, έχει το πιό αναρχικό ανατρεπτικό χιούμορ...

12:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ψάχνω για καλές ταινίες τελευταία και έχω πάρει τη λίστα σας σβάρνα. Πρώτο υποψήφιο ήταν το Barton Fink το οποίο και είδα και το οποίο με άφησε με το σαγόνι να κρέμεται. Απίστευτη!!!Τρομερή ατμόσφαιρα, τρομερά τα πάντα. Και αδιανόητο concept(τουλάχιστον για το δικό μου ταπεινό μυαλουδάκι). Επόμενo μάλλον θα είναι το Eraserhead...

Απ'τις άλλες Se7en, Triplettes de Belleville και Meaning of Life είναι απ'τις αγαπημένες μου. To Delicatessen είχε μαυριδερό χιούμορ απ'τα λίγα, το Reconstruction ομολογώ πως μου άφησε μια πολύ γεμάτη αίσθηση αλλά ένοιωθα πως κάτι μου είχε ξεφύγει... Η κοιλια του αρχιτέκτονα θυμάμαι μου είχε αρέσει, τα χρώματα και η μουσική του wim mertens αλλά..ντάξει..δε μπορώ να πω πως την είχα καταλάβει, απλά αφέθηκα και η αίσθηση που μου άφησε ήταν ωραία. Τέλος για το Crash θα συμφωνήσω με το σελασφόρο...Ίιιιιιιιιου! (και να φανταστείς πως την είδα με τη μάνα μου.., oh mon Dieu..).

Ίσως μια καινούργια λίστα να ήταν χρήσιμη σε μερικά στραβάδια σαν και του λόγου μου που προσπαθούμε να μορφωθούμε. :Ρ

2:57 PM  
Blogger Σελασφόρος said...

Φιλτάτη κλεφτοπούλα, χαίρομαι που σε ενεργοποίησε η λίστα με τις αγαπημένες αυτές ταινίες. Όπως γνωρίζεις, μαζί με τη Σοφία κυνηγάμε συτηματικά κάθε ταινία που μπορεί να μιλήσει στην ψυχή -τουλάχιστον στη δική μας- ή έστω στο μυαλό μας.

Μία από τις φετεινές εκπλήξεις ήταν το ισραηλινό "Βαλς με τον Μπαζίρ", το οποίο μου φάνηκε εξαιρετικό.

Έκανα φέτος "επανάληψη" στον Lynch, και πλέον χωρίς φόβο και πάθος λέω πως εμένα προσωπικά δεν μπορεί να με συνεπάρει. Η έστω φορμαλιστική και επιτηδευμένη ατμόσφαιρα του Barton Fink είναι πολύ εγγύτερα στο γούστο μου και εν τέλει στον ψυχισμό του. Γενικά οι Κοέν έχουν πάντα μια δόση νοσηρότητας και αλλόκοτου χιούμορ. Σου προτείνω τα υπερ-cult "Μπιγκ Λεμπόβσκι", το στυλιζαρισμένο "Millers Crossing" το οποίο ψάχνω μανιωδώς στα video club αλλα δεν μπορώ να βρω.

Μια άλλη ταινία-έκπληξη την οποία συστήνω ανεπιφύλακτα, είναι το κορεάτικο "The Host", ένα αλλιώτικο πολυδιάστατο θρίλερ.

Εφόσον σου άρεσε το Meaning of Life, πρέπει να δεις και το βλάσφημο "Life of Bryan" των ιδίων διανοητών.

4:36 AM  

Post a Comment

<< Home